Powiatowy Zespół Szkół w Redzie zaprosił dzieci przedszkoli i szkół podstawowych w Redzie do wzięcia udziału w festynie z okazji Dnia Dziecka. W programie festynu zaplanowano gry i zabawy rekreacyjne dla dzieci oraz przeprowadzono II Redzką Olimpiadę Sportową w dwóch kategoriach: przedszkolaki (dzieci w wieku 5-6 lat) i uczniowie klas 1-3 Szkoły Podstawowej. Po podsumowaniu wyników w różnych konkurencjach sportowych, jury ogłosiło, że zwyciężyła Szkoła Podstawowa nr 4 w Redzie, a wśród dzieci w wieku 5-6 lata najlepsza okazała się klasa 0 „B” SP nr 4, drugie miejsce zajęła klasa 0 „A” SP nr 4, a na trzecim miejscu uplasowało się Przedszkole „Przy Parku”.
Dzieci poprzez gry i zabawy oraz profesjonalnie zorganizowane stanowiska edukacyjne miały możliwość zgłębienia wiedzy z zakresu udzielania pierwszej pomocy, integracji europejskiej i zdrowia publicznego. W programie festynu zaplanowano stoisko europejskie „Witaj Europo” z okazji Dnia Europy, który obchodziliśmy 9 maja. Dzieci zaproszone zostały w podróż po krainie europejskich bajek. W formie zabawy dzieci zapoznały się także z flagami państw wspólnoty, ich charakterystyczną i symboliczną kolorystyką. Największą jednak atrakcją stoiska okazał się być teleturniej o baśniach europejskich za pomocą europejskiego koło fortuny.
W programie festynu zaproponowano dzieciom kolorowy kącik sportowy, sekcję kickboxingu, unihokej, malowanie „buziek”, quiz policyjny z bezpieczeństwa na drodze, łamigłówki matematyczne oraz wiele innych atrakcji. Dobrą zabawę gwarantowały zabawy przy muzyce, warsztaty plastyczne dla młodych artystów, konkursy i loteria fantowa. Dzieci nauczyły się zaplatać warkoczyki oraz uczestniczyły w zabawie z zakresu edukacji sensorycznej wykorzystującej wszystkie zmysły człowieka.
Biorący udział w festynie funkcjonariusze Komendy Miejskiej Policji w Redzie rozmawiali z najmłodszymi o bezpiecznym spędzaniu czasu. Ponadto dzieci miały okazję uczestniczyć w konkursach, a także wsiąść za kierownicę radiowozu.
Celem Festynu była integracja rodziców, dzieci i nauczycieli; współpraca ze środowiskiem lokalnym; aktywne spędzanie czasu oraz uświadomienie dzieciom, że: „do szkoły chodzi całe ciało , a nie sam umysł”. Wszystko to odbywało się w atmosferze dobrej zabawy przy muzyce i tańcach.