które bierze pod uwagę Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny wydający opinie o zmianie trybu nauczania
Epidemiologiczne / Kliniczne | Organizacyjne |
· Wystąpienie u dziecka lub pracownika szkoły co najmniej jednego z poniższych objawów poniższych objawów:
– kaszel, – gorączka, – duszność, – utrata węchu o nagłym początku, – utrata lub zaburzenia smaku o nagłym początku.
· Jeśli dziecko lub pracownik szkoły w okresie 14 dni przed wystąpieniem objawów miał bliski kontakt z osobą, u której stwierdzono zakażenie COVID‐19
Jako bliski kontakt należy rozumieć: • przebywanie w bezpośredniej bliskości (twarzą w twarz) z osobą chorą, w odległości mniejszej niż 2 m przez ponad 15minut, • bezpośredni kontakt fizyczny z osobą zakażoną wirusemCOVID‐19 (np. podanie ręki), • bezpośredni kontakt bez środków ochronnych z wydzielinami osoby z COVID‐19 (np. dotykanie zużytej chusteczki higienicznej, narażenie na kaszel osoby chorej), • przebywanie w tym samym pomieszczeniu, co chory z COVID 19 przez co najmniej 15minut (np. w mieszkaniu, w klasie, poczekalni szpitala/przychodni, sali konferencyjnej).
|
– Liczba przypadków COVID‐19 w szkole
– Rodzaj szkoły (podstawowa /średnia, specjalna/ integracyjna)
– Warunki urbanizacyjne/zagęszczenie ludzi na danym terenie: • miasto, wieś • duże zakłady pracy na terenie • zatrudnienie rodziców w zakładach pracy w których jest ognisko • natężenie i czasu kontaktu między osobami
– Warunki organizacyjne/ architektoniczne szkoły: • mała szkoła/ duża szkoła (powierzchnia na osobę) • możliwość odizolowania części klas od pozostałych w kontekście sal i ciągów komunikacyjnych • możliwość rozrzedzenia klas na zajęciach • możliwości organizacyjne pozwalające na odciążenie ciągów komunikacyjnych • liczba wejść do szkoły • stan wentylacji – możliwość stosowania zalecanych procedur • możliwość zapewnienia dystansu społecznego w szkole • kuchnia własna/ catering • wielkość stołówki • organizacja świetlicy (mieszanie dzieci z różnych klas) • zajęcia dodatkowe (mieszanie dzieci, nauczycieli) • organizacja pomocy naukowych (sprzęt rtv • dostępność do urządzeń higieniczno-sanitarnych • liczba klas danego rocznika • liczba dzieci w klasach • możliwości organizacji przerw dla poszczególnych klas o różnych godzinach • liczby nauczycieli mających zajęcia w ciągu dnia z dana klasą i ich kontaktów z innymi klasami • mieszanie się kadry pedagogicznej i pracowników obsługi szkoły • inne istotne z punktu widzenia dyrektora/ państwowego powiatowego inspektora sanitarnego |