REKRUTACJA ERASMUS+ 2023/2024

Poniższa informacja dotyczy uczniów klas II, III i IV technikum technik eksploatacji portów i terminali, technik lotniskowych służb operacyjnych, technik fotografii i multimediów, technik realizacji nagłośnień 


Rusza rekrutacja do projektu „Budowanie kariery zawodowej uczniów technikum” o numerze 2023-1-PL01-KA121-VET-000147841 w ramach programu ERASMUS+, sektor Kształcenie i szkolenia zawodowe.


Głównym celem projektu jest doskonalenie oraz podnoszenie kompetencji zawodowych uczniów poprzez realizację zagranicznych praktyk zawodowych w Hiszpanii. Zagraniczne praktyki umożliwią uczniom zapoznanie się z europejskimi standardami pracy oraz nowymi osiągnięciami technologicznymi.



W ramach projektu 22. uczniów kl. II, III i IV PZS w Redzie pod opieką 3. nauczycieli, pojedzie na praktyki zawodowe do Hiszpanii (Alicante):

– technik eksploatacji portów i terminali (10 osób), 

– technik lotniskowych służb operacyjnych (2 osoby), 

– technik fotografii i multimediów (6 osób), 

– technik realizacji nagłośnień (4 osoby).

Wybór uczestników projektu będzie przeprowadzony po zatwierdzeniu projektu i według następujących kryteriów:

a) Do uczestnictwa w programie są uprawnione osoby, które:

– są uczniami klasy II, III, IV technikum kształcących się w zawodach technik eksploatacji portów i terminali, technik lotniskowych służb operacyjnych, technik fotografii i multimediów, technik realizacji nagłośnień,

– posiadający ocenę z zachowania minimum dobrą,

– spełniający warunki rekrutacji określone w regulaminie.

b) W procesie rekrutacji uczniowie są zobowiązani złożyć następujące dokumenty w sekretariacie szkoły:

-Wypełniony formularz zgłoszeniowy wraz z załącznikami, 

-Podanie o przyjęcie na praktyki (list motywacyjny), które powinno zawierać opisaną motywację do udziału w stażu, oczekiwania dotyczące stażu, cele oraz kompetencje językowe w języku angielskim

– Europejski życiorys w języku angielskim    www.europa.eu/europass/en

Zakończeniem procesu rekrutacji będzie rozmowa kwalifikacyjna w języku angielskim i polskim oraz test z języka angielskiego.

c) W procesie kwalifikacji na staż będą brane pod uwagę następujące punkty (Osiągnięte wyniki

nauczania w I półroczu roku szkolnym 2023/2024):

– prawidłowo napisany list motywacyjny i życiorys (www.europa.eu/europass/en) (0-6),

– średnia ocen z języka angielskiego na koniec I semestru (0-6),

– średnia ocen z przedmiotów zawodowych na koniec I semestru (0-6), 

-ocena z zachowanie (0-3),

– opinia wychowawcy (0-6) i opinia pedagoga/psychologa (0-5)

– frekwencja ucznia za okres poprzedzający rekrutację (0-2)

– zagrożenie wykluczeniem z różnych przyczyn (0-2),

-rozmowa kwalifikacyjna wraz z testem z języka angielskiego (sprawdzian ustny znajomości języka angielskiego, motywacja udziału w stażu, integracja europejska) – (0-24).

Łącznie można uzyskać 60 punktów. Do udziału  w projekcie mogą zostać zakwalifikowane osoby, które otrzymały minimum 50% punktów możliwych do uzyskania (30pkt). 

Harmonogram rekrutacji Uczestników Projektu 

a) składanie kwestionariuszy zgłoszeniowych do Projektu do 22 stycznia 2024 r. w sekretariacie Szkoły

b) etap selekcji: od 23 stycznia 2024 r. do 29 stycznia 2024 r.

– test z języka angielskiego zostanie przeprowadzony w dniu 23.01.2024 r.

– rozmowa kwalifikacyjna dla Uczestników Projektu, podczas której zostanie sprawdzona znajomość języka angielskiego oraz motywacja do udziału w stażu odbędzie się w dniu: 25.01.2024 r. 

c) Wyniki naboru zostaną upublicznione do dnia 26.02.2024 r. 

Na stronie szkoły można znaleźć regulamin rekrutacji oraz formularz rekrutacyjny, wskazujące szczegółowe zasady i kryteria rekrutacji, a także procedury, które kandydaci powinni przejść celem zgłoszenia się do udziału w projekcie.

Pytania dot. realizowanego projektu i procesu rekrutacji uczestników można kierować do 

pani wicedyrektor Justyny Paliwody i pana Gabriela Wołosewicza