Tematyka europejska, dziedzictwo kulturowe krajów Unii Europejskiej zajęły ważną rolę w życiu szkolnej grupy projektowej EPAS. Tematy zajęć europejskich realizowane w ramach spotkań europejskich pozwoliły na korelację wielu aspektów nauczania interkulturowego. Celem spotkań europejskich było uświadomienie uczniom, jaką wartością dla współczesnych Europejczyków było powstanie Unii Europejskiej. Poprzez uczestnictwo w projekcie uczniowie pogłębili swoją wiedzę historyczną na temat etapów integracji, poznali sylwetki ojców założycieli UE oraz zrozumieli, że jest to wspólnota oparta na wartościach – takich jak równość, wolność, tolerancja, praworządność.
W ramach programu EPAS uczniowie uczestniczyli nie tylko w lekcjach europejskich, ale także wzięli udział w obchodach Dni Otwartych Funduszy Europejskich. Celem gry miejskiej pt. „Europa to MY” było przybliżenie młodzieży szkół ponadpodstawowych z terenu powiatu wejherowskiego tematyki związanej z Unią Europejską oraz wspólne celebrowanie tegorocznego jubileuszu 20-lecia dołączenia Polski do Unii. Z kolei opracowując obchody Dnia UE, uczniowie nauczyli się planowania działań i pracy zespołowej. Są to umiejętności niezbędne do późniejszego dobrego funkcjonowania w życiu i na rynku pracy. Rozwinęli kreatywność i kompetencje kluczowe: porozumiewanie się w języku ojczystym; umiejętność uczenia się, kompetencje społeczne i obywatelskie; świadomość i ekspresję kulturalną.
Program EPAS ma on na celu pobudzanie świadomości młodzieży na temat Europy i demokracji europejskiej. Obejmuje on nie tylko przekazywanie wiedzy o faktach dotyczących Unii Europejskiej, lecz także umożliwia doświadczenie, czym jest obywatelstwo europejskie.
W trakcie programu w szkole zostały przygotowane międzykulturowe spotkanie z różnorodnym dziedzictwem Europy, co pozwoliło realizować bardzo ważne cele: edukować dla zrozumienia międzykulturowego, modyfikować stereotypy i uprzedzenia, edukować na rzecz pełnego udziału w życiu społecznym, kształtować identyfikacje osobowościowe, pojęcia „swój-obcy”, edukować na rzecz rozwoju kulturowego i językowego. Koordynatorzy odpowiedzialnie realizowali cele edukacji na rzecz obywatelstwa Europy, charakteryzuje ich prawdziwa pasja działania, zaangażowanie w różnorodne projekty.
Program EPAS uczy aktywnej tolerancji, dostrzegania wartości w innym człowieku, w innych grupach społeczno-kulturowych i w innych narodach. Dzięki wymianie doświadczeń i nowatorskim inicjatywom program przyczynił się poprzez pogłębioną refleksję i wypracowane produkty końcowe, do rozwoju u uczniów wartości, na których opiera się Unia Europejska.
Uczestnicy spotkań europejskich, wykazując szczególną troskę o własną tożsamość, wykazali się aktywną postawą współodpowiedzialność za państwo, Europę i świat.
Celem programu jest upewnienie się, że młodzi ludzie mają świadomość swoich możliwości działania w kontekście integracji europejskiej oraz rozumieją znaczenie głosowania w wyborach europejskich w 2019 r.