Jak planować i tworzyć koncepcję infografiki? Jak jest rola tekstu w infografice? Po co stosuje się wizualne metafory? Jakie psychologiczne aspekty decydują o pozytywnym odbiorze projektu i jak obraz wpływa na odbiorców? Na te i inne pytania uczniowie kierunku technik organizacji reklamy uzyskali odpowiedź podczas warsztatów „Infografiki od teorii do praktyki”. Podczas spotkania dowiedzieliśmy się, jaki wpływ na procesy poznawcze mają infografiki. Uczestnicy przeanalizowali anatomię infografik na różnorodnych przykładach. Samodzielnie, jak i w małych zespołach przećwiczyli praktyczne umiejętności tworzenia infografik. Uczestnicy warsztatów zdobyli wiedzę, jak tworzyć proste projekty wizualizacji danych.
Dobra infografika uczy i bawi. Tego oczekują dzisiejsi odbiorcy. Może być ona prostą łamigłówką, w której projektant w intrygujący sposób przedstawia np. biografię firmy, przegląd oferty konkurentów, czy też docelową grupę klientów. Rozszyfrowanie łamigłówki daje odbiorcom satysfakcję, a to wzmacnia efekt zapamiętywania informacji. Zdobyta wiedza podczas warsztatów przyda się nie tylko na zajęciach, ale w codziennej pracy, w każdej branży. Dzięki zajęciom możemy wzbogacić swoje raporty, prezentacje, komunikację w social media oraz wszelkie inne treści, które tworzymy. Zrozumieliśmy zasady rządzące językiem wizualnym i dowiedzieliśmy się, jakie programy i aplikacje wspomogą tworzenie infografik.