KREOWANIE KULTURY PRZEZ MEDIA – WIELKI FINAŁ II WOJEWÓDZKIEGO KONKURSU MULTIMEDIALNEGO

Zespół z V Liceum Ogólnokształcącego  im. Z. Huberta ze Słupska został zwycięzcą II Wojewódzkiego Konkursu Multimedialnego „Kreowanie kultury przez media” zorganizowanego przez Powiatowy Zespół Szkół w Redzie. Konkurs został objęty medialnym patronatem przez Twoja Telewizja Morska TTM sp. z o.o.

W czwartek 20 września w Fabryce Kultury w Redzie odbyła się uroczysta gala, w której udział wzięło 5 nagrodzonych zespołów uczniowskich z województwa pomorskiego. Twórcy najlepszych prac otrzymali nagrody i pamiątkowe dyplomy. Konkurs nawiązywał do relacji kultury i mediów. Zadanie konkursowe było złożone – wymagało od uczestników analizy pod kątem zastosowania w przekazie medialnym motywów kulturowych. Uczniowie kręcili filmy o tematyce:

  1. Wpływ mediów na kreowanie kultury.
  2. Wykorzystanie sztuki współczesnej w przekazie reklamowym.

To już 2. edycja konkursu organizowanego przez Powiatowy Zespół Szkół w Redzie. W tym roku tematy konkursu nie należały do łatwych, dlatego wyobrażam sobie, że finaliści mogą już kończyć studia – mówiła, inaugurując galę, dyrektor Powiatowego Zespołu Szkół w Redzie, Dorota Nowicka – Klimowicz.

Mamy w województwie niezwykle utalentowaną młodzież, która podjęła się dużego wyzwania –mówiła pani dr Gabriela Lisius, Starosta Powiatu Wejherowskiego. Podkreślała także rolę nauczycieli i opiekunów zespołów konkursowych. – To nauczyciele inspirują młodzież i wyznaczają drogę do osiągnięcia celu. 

W gali wziął również udział pan Ludwik Zegzuła – przewodniczący Komisji Edukacji Rady Powiatu. Pogratulował laureatom i wszystkim wyróżnionym szkołą, które wsparły realizację prac konkursowych uczniów.

Jako organizatorzy konkursu chcieliśmy zwrócić uwagę młodych ludzi na ważne aspekty popularyzacji wiedzy z zakresu nauki o mediach i kulturze w społeczeństwie oraz uświadomić młodemu człowiekowi istnienie mechanizmów oddziaływania współczesnych mass mediów. Ponadto celem konkursu było wskazanie roli i znaczenia współczesnych mediów w kulturze, a także umożliwienie samodzielnej analizy przekazów medialnych– dodał pan Gabriel Wołosewicz.

Gala była niezwykłą lekcją strategii mediów i reklamy, którą poprowadziła pani Lena Osińska -właściciel Agencji Reklamowej ADmaker, trenerka programów Centrum Edukacji Obywatelskiej, wykładowca Wyższej Szkoły Administracji i Biznesu w Gdyni. Wszystkie nagrodzone zespoły miały okazję wysłuchać wykładu „Reklamowy zawrót głowy”, który był wstępem do warsztatów. Podczas panelu edukacyjnego uczniowie wspólnie z ekspertem zastanawiali się nad zrealizowanymi kampaniami, efektami, odczuciami, odbiorem, a w części praktycznej projektowali identyfikację wizualną firmy i budowali strategię marki. Było to nie tylko podsumowanie pracy, ale też refleksja nad dalszym pogłębieniem umiejętności twórczego i kreatywnego myślenia. 

A oto wyniki konkursu:

I miejsce: Szkoła: V Liceum Ogólnokształcące im. Zbigniewa Herberta w Słupsku, uczestnicy: Katarzyna Szczęsna, Nikodem Kwiatkowski, Mateusz Dwulit, opiekun: Marek Małecki.

II miejsce: Szkoła: Zespół Szkół Zawodowych i Ogólnokształcących w Kartuzach, uczestnicy: Michał Woźniak, opiekun: Anna Ustowska.

III miejsce: Szkoła: Powiatowy Zespół Szkół nr 3 w Wejherowie, uczestnicy: Aleksander Kawiak, Dawid Kózka, opiekun: Albert Rogiński

IV miejsce: Szkoła: I Liceum Ogólnokształcące w Kartuzach, uczestnicy: Wiktoria Gafka, Wiktoria Plichta, opiekun: Grażyna Żakowska.

V miejsce: Szkoła: Zespół Szkół Zawodowych i Ogólnokształcących w Kartuzach, uczestnicy: Krystyna Fetisova, Artur Dampc, opiekun: Anna Ustowska.

Nagrody zostały ufundowane przez Starostę Wejherowskiego oraz Powiatowy Zespół Szkół w Redzie.

Relacja z gali:

http://www.telewizjattm.pl/serwis-informacyjny/2018-09-21/48123-media-w-oczach-mlodych.html?play=on

 

Gratulujemy jeszcze raz wszystkim zespołom i ich opiekunom.

Organizatorzy PZS Reda